Werden wir Helden für einen Tag

Home | About | Archive

開會 2.0

Posted on Nov 16, 2006 by Chung-hong Chan

在刀中不二見到。開會有沒有用呢?
昨晚和別的醫院醫生開會,今天有日補假。地址是某醫療器材公司付帳的九X會。
本地人開會有兩個問題。
1. 開會是否需要Powerpoint
2. 開會如何達到consensus

1. 我實在認為,開會有個Flipboard好過你有你講Powerpoint。反正有個Powerpoint,內容一定係又長又臭,設計時不是為讓觀眾睇,而係照讀時的Cue card。你望住個電腦照讀,我不如要你個Powerpoint自己睇一次。

2. 開會時,本地人可能的結果又有兩個
a. 沒有意見,有個阿頭提出意見,下屬只會硬食,盲從附和。個會在五分鐘內講完。
b. 太多意見,各持己見,最後開會開通宵都沒有結論。

我其實好認為,開會在這個1.0年代,一係回到以前未有Powerpoint的0.0年代,一係upgrade到2.0。怎樣upgrade呢?
大家可能聽過Delphi Method。美國國防部都係用Delphi Method傾國家大事。
例如要討論「辨公室應否常常開會?」召集人會發Questionnaire問10個人答案,以及選此答案的理由。
召集人收回十張Questionnaire之後,要點票,以及將各人的理據以Anonymous方法表列出來,再發二次Questionnaire。理論上別人Anonymous的意見,會影響二次投票結果。經過幾輪,一直互相影響,共識就會慢慢浮現。如事者至到有共識為止,例如80%支持。
這個方法可解決:
1. 次次開會都有人話人玩針對
2. 次次開會開得耐,大家都想快開完,故隨便支持一方草草了事,未正式分析好SWOT
3. 選定了一個方針,點知出事,事後有人話一早知會炒粉,但開會時未有機會發表意見


Powered by Jekyll and profdr theme